Van Kinsarvik naar Åmot

9 augustus 2022 - Vinje, Noorwegen

Nog een kort verhaaltje, over vandaag...

Screenshot_20220809-164750_Maps

Vanochtend zijn we weer verder getrokken. Naar een plaats waar het tenminste 20graden zou zijn.

Maar eerst nog o.a. wc'tje verschoond. Dat ging volautomatisch: je zet de cassette in een kast, drukt op een knop en het hele ding komt er schoon en gevuld met de juiste hoeveelheid biovloeistof en water weer uit. Service van de camping.

Daarna vuilwatertank geloosd en schoon water ingelaten. We konden weer op reis.

Langs het Eidfjord (Hardanger) met veel smalle stukken en langs de weg veel fruitkwekerijen. Dat is vast een prachtig gezicht in de bloesemtijd, zo met de fjorden op de achtergrond.

Vlak onder Odda kwamen we weer langs (Iets minder) grote watervallen, de Låtefossen.

20220809_112142

Daar maar gelijk even koffie gezet.

En door...

Op de hoofdweg, de E134, is men bezig met onderhoud/verbetering van de Røldalstunnel en de Haukelitunnel. Alternatief is dan de oude weg. Maar tegenliggers passeren gaat daar vaak niet. Daarom werden we 2x in colonne over de pas begeleid. Prachtig zicht over de Hardangervidda en rijden op sneeuwhoogte. En best relaxt rijden, zonder tegenliggers. Het nadeel is alleen dat je niet kunt stoppen voor een korte wandeling of foto's. Daarom maar plaatjes van internet gejat, om een idee te geven...

Dyrskar-gamal-veg2

images (2)

download

Uiteindelijk gaf de thermometer aan dat het 20 graden was in Åmot. Dus daar zijn we nu.

Nog even een spelletje gedaan

20220809_195846

en nu in de hangstand... tot morgen!