Åmot/Vinje

10 augustus 2022 - Vinje, Noorwegen

Dat is even bijkomen vandaag. We blijven vandaag een dagje op de camping in Åmot. Hoewel Cor al om 7 uur is opgestaan, hebben we afgesproken om uit te slapen (voor zover dat lukt). Het zonnetje breekt langzaam door en het wordt een mooie, WARME dag! Ja ja, jullie hebben genoeg warmte en zon in Nederland, maar wij snakten ernaar.

Rustig douchen, ontbijten, koffiedrinken... boekje lezen, breien, telefoontijd. Kortom vakantiemodus aan. Lucas, Cor en Vera gaan boodschappen doen voor het avondeten en voor de lunch en ik blijf lekker zitten.

Lucas trakteert ons op roombroodjes (met kaneel, overal doet men hier kaneel door). Lekker hoor.

Na de lunch zouden we een wandelingetje maken, maar het is TE HEET!  Ja mensen, ook dat kan nog. Binnen 24 uur kun je in Noorwegen alle seizoenen meemaken. Op de camping is ook een zwemmeertje, dus daarin nemen ze (ik dus niet) een duik. Even later mag ik wel even op een vlot zitten bij Vera, maar het water voelt mij echt te koud aan (ik ben geen familie van Bram, denk ik).

20220810_154017

vanmiddag nog even thee gedronken en het avondeten gemaakt (rijst met groenten en kip).

Nu koelt het ook weer snel af, dus nu is het lekker om het uitgestelde wandelingetje alsnog te maken. Lucas verdwijnt in zijn tent zodra hij het woord 'wandeling' hoort, maar wij moeten onze 10.000 stappen vandaag nog halen en het is een korte, gemarkeerde route langs een riviertje.

Over rotsen en boomstronken, voornamelijk heuvelop. Zo wordt het nog een beetje uitdagend...

20220810_201418

De beloofde 'fossen' blijken een beetje opgedroogd en maken geen indruk. Maar langs de weg lopen we terug naar de camping.

Morgen gaan we richting Telemarkkanaal.

Tot morgen!