Van Evje naar Mandal

16 augustus 2022 - Mandal, Noorwegen

Screenshot_20220816-212347_Maps

Vannacht ging het flink tekeer. Lucas vluchtte zijn tent uit en kwam om 4 uur in de camper slapen. Onweer en flink veel regen.

In de ochtend regende het nog steeds flink. We hebben binnen ontbeten en zijn vertrokken rond 11 uur.

Omdat het zo ontzettend hard regende, besloten we niet binnendoor maar via de hoofdweg naar Mandal te reizen.

Mandal ligt een op een uurtje rijden vanaf Kristiansand. Daarvandaan vertrekt onze boot, a.s. donderdag naar Denemarken.

In Mandal is het weer iets boven de 20 graden en zwaar bewolkt, maar droog. Zelfs de zon doet een poging.

Voordat we naar de camping vertrokken, liepen we eerst door het stadje. De meeste huizen zijn witgeschilderd (van hout).

20220816_135412

Het centrum is ook een echt winkelcentrum. Hoewel de plaats niet heel groot is.

20220816_165657

De camping is vlakbij het centrum en ligt aan het (zand) strandjes. Een bekende plek, ik ben hier al eerder geweest en samen met Cor wilden we hier in 2004 ook blijven, maar toen was de camping gesloten. Nu is een heel stuk van het dennenbos in het midden weggehaald voor camperplaatsen. (Je ziet haast geen gewone tenten of vouwwagens meer)

Tijdens de thee hebben we de aanwezige mussen koekjes gevoerd. Ze vonden het wel lekker...

SON04662SON04668SON04665

In ieder geval gingen we een rondje lopen, richting het stadje. Langs het strand. In de voormalige visafslag zit nu een ijssalon. We hebben de hele vakantie nog geen ijsje gekocht (behalve in de supermarkt).Cor trakteerde: een hoorntje met 2 bolletjes  het resultaat: een grote wafel met ongeveer een liter ijs per persoon.

20220816_16282220220816_162549

Oef! Achteraf haden we het kunnen weten, want op het raam stond al zoiets al: een maaltijd aan ijs. Of zoiets..

20220816_164114