Gaupne

6 augustus 2022 - Gaupne, Noorwegen

Koud en miezerig weer aan een uitloper van het Sognefjord.

We eten in principe altijd buiten, dus ook met koud weer. Zoals de Noren zeggen: "slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel!"

Om warm te blijven zijn we maar weer gaan wandelen. Eeehm shoppen. We zoeken al sinds het begin van de reis naar een houten spatel en naar een naaisetje.

Gaukne is het eerste 'grote' dorp waar op loopafstand een winkelcentrum zit.

Twee supermarkten zelfs! Verder een kringloopwinkel,  twee kappers, twee kledingzaken en nog wat. En: een wolwinkel annex theewinkeltje. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb wat wol geshopt. Niet te duur, zelfde merk en prijs als in Nederland. (Drops)

20220806_123705

Verder de kringloopwinkel doorzocht en daar shuttles om te badmintonnen (hoort er toch bij op de camping) gevonden.(we hadden er slechts 1 en die was kapot).

Uiteindelijk bij de spar houten spatels en een naaistetje gevonden! (Meestal is er een coop en die heeft dat niet)

Vanmiddag op zoek gegaan naar een geocache bij het toeristische hoogtepunt van het dorp: een gesloten houten kerkje. Gevonden!

20220806_142904

Doorgelopen naar de waterval. Het was mij te veel klimmen en klauteren, maar een stukje omhoog lukte prima.

20220806_15133720220806_15180420220806_152859

Vanmiddag brak nog even de zon door en konden we met ons gezicht nog wat vakantiekleur opdoen.

Vroeg gegeten en gerummicubt. Cor en ik hebben ons avondwandelingetje er weer opzitten.

20220806_20254720220806_203811

Nu nog even het verslag van de dag en breien natuurlijk!

Tot morgen!