Van Gaupne naar Kinsarvik

7 augustus 2022 - Kinsarvik, Noorwegen

Screenshot_20220807-211719_Maps

Wat een lange rit door de regen vandaag. We willen richting de provincie Telemark, want daar is en blijft het zonnig...

In het fjordengebied blijft de kou, mist en regen overheersen, helaas, hoewel het daar ook wel iets beter schijnt te gaan worden. We hebben geen zin om noodgedwongen een dag in een stilstaande camper door te brengen. Daarom rijden we richting Voss.

20220807_105021

Eerst met een veerboot naar laerdal

20220807_102922

en dan door eindeloos veel tunnels langs Flam en Naerofjord. Liever hadden we de routes bovenlangs gedaan, maar bij dit weer is er 0 uitzicht. Bij Voss besluiten we zo ver mogelijk door te rijden.

Naar Kinsarvik. De route geeft aan dat de hoofdweg, over de hardangerbrug is afgesloten. Ergens... maar daar komen we net 100 meter te laat achter. (Als we weer een tunnel van 8 km inrijden). Vlak voor het einde van de tunnel is een rotonde (in de tunnel!)

20220807_105612

Dus gekeerd en nogmaals 7 km tunnel (en we hadden er pas 35 km of zo gehad...).

Nu moesten we weer via een smalle, bochtige weg om de hardangerfjord heen en via 2 veerpoten naar Kinsarvik.

20220807_190828

En daar zijn we nu. Op een plek waar ik al 2x eerder was. De camping is totaal anders, maar nog wel aan het fjord. Hopelijk is morgen een mooiere foto te maken, dan kunnen jullie iets zien van hoe mooi deze plek kan zijn.

Vandaag moeten jullie het met wat druilerige beelden doen. Maar goed, zo was deze dag...

Nu nog even lezen en breien met de kachel aan en op tijd naar bed.