Rognstrand

13 augustus 2022 - Langesund, Noorwegen

20220813_155718

Geen gereis vandaag. Een dag om uit te slapen en rustig aan te doen.

Onze camping ligt in een baai. Vanochtend was het flink mistig op het veld. En best nog fris, zo met de wind.

Maar de zon probeerde er goed door te komen. We konden in het zonnetje ontbijten  koffie drinken  lezen en breien.

Na de lunch zijn Vera, Cor en ik gaan wandelen  op zoek naar geocaches. Er zouden er best wat moeten liggen, hier in de omgeving.

We zijn richting een volgende baai gelopen, over de hoogte die ertussen ligt. Het werd flink zweten  maar de eerste twee caches waren redelijk snel gevonden. We liepen door een gebied met veel vakantiehuizen bovenop de rotsen. Bijna allemaal met prachtige uitzichten. Bij veel huizen stonden Tesla's of andere elektrische auto's en in de haventjes veel speedbootjes. Beslist geen omgeving waar de 'gewone' Noor een tweede huis heeft.

SON04606

Voor de derde cache moesten we over smalle paadjes en flink klauteren over de rotsen.

SON04617

Maar ook deze hebben we gevonden, niet te ver van de camping. Al met al best een aardige rondwandeling.

Morgen gaan we van het zonnige zuiden weer (iets) noordelijker, richting Evje, op zoek naar kristallen en mineralen.

Tot morgen.