Van Oslo naar Tretten

1 augustus 2022 - Øyer kommune, Noorwegen

Screenshot_20220801-223338_Maps

Weg van de drukte in Oslo en weg van de enorme camperparkeerplaats...

Het had de hele nacht geregend, maar niet gewaaid, dus kon Lucas in zijn tentje zonder haringen op het asfalt slapen onder de luifel (liever dan in de camper, want dan heeft hij last van ons gesnurk én moet hij samen met Vera in 1 bed)

Gelukkig was het vanochtend droog geworden. Cor en ik waren vroeg bij de supermarkt om voor een paar dagen in te slaan.

Idee van de kosten: Een brood: omgerekend 5 Euro, zak chips: 4,50€...ach, we kopen wat we nodig hebben, geen 'frivoliteiten'.

Alles opgeruimd en op weg naar Tretten, even voorbij Lillehammer. We hebben toen we langs Hamar reden, het 'Vikingsskipet' nog gezien.

In Tretten konden we een plek uitzoeken. Mooi rustig, direct aan het meer/rivier.

20220801_134119

Het was maandag, dus wasdag. Met 2 industriële wasmachines tegelijk aan en  daarna 1x droger, was om 5 uur vanmiddag de hele was van een week weer gepiept. Nu hangen er nog een paar kledingstukken provisorisch in de camper. De regen komt af en aan, dus buiten drogen lukt niet echt.

Vanavond uitgebreid gekookt (nasi met saté) en uiteraard ook uitgebreid afgewassen...

Vanavond stond er weer rummicub op het programma. Eindelijk mocht ik ook winnen! Alle andere dagen hadden Cor en Lucas met de eer gestreken, maar vandaag was 'Annemiek-dag'. Morgen is Vera aan de beurt

Tot morgen!

SON0423620220801_19394720220801_205701SON04294SON04260

1. Elly:
    2 augustus 2022
    Wat leuk om van jullie reis mee te mogen genieten. Er komt zoveel herkenbaars voorbij. Wij maakten in 2015 een reis door Noorwegen in een touringcar. Hadden we mooi geen last van boodschappen doen 😅 Fijne reis verder