Rondje Rondane

3 augustus 2022 - Sel, Noorwegen

Bah, wat was het koud en nat gisteren en vannacht. Tegen de ochtend had ik het eindelijk lekker warm en wilde me nog even omdraaien. Cor was er op tijd uit.

Hij ging snel douchen in ons prachtige 'achenebbisj' toiletgebouw. Kleuren uit de jaren zeventig en de houten vloer heeft ook zijn beste tijd gehad. Overal heb je het gevoel dat je er door kunt zakken. De eigenaar heeft er maar een lap vinyl overheen gelegd. De douches zijn van de ruimte gescheiden door mooie douchegordijntjes...

20220803_163857

Affijn, Cor gooit zijn muntje van 10 kronen (1 euro!) in het apparaat en krijgt alleen een koude douche. Hij had plotseling last van een ochtendhumeur.

Nadat we verder allemaal eindelijk klaar waren met ontbijten, afwassen en opruimen, zijn we een stukje gaan rijden om in het Rondane nationaal park naar de Per Gynt hytter te lopen. Na heel wat haarspeldbochten waren we op een hoog punt tussen de bergtoppen.

Koud en wind en donkere wolken... we liepen letterlijk in de wolken en waren drijfnat bij een graadje of 14. Lucas stapte verkeerd en belandde in de blubber, waarna zijn schoenen van boven volliepen.  Hij is teruggegaan, maar wij liepen verder. Totdat bleek dat we nog maar halverwege waren en het weer nog steeds nat en vies was. Hier hadden we geen zin meer in en we zijn omgedraaid.

20220803_13523620220803_13371720220803_135608

Cor's weerapp voorspelde namelijk ook nog een het heftige regenpiek.

Eenmaal terug bij de camper klaarde het weer helemaal op en zagen we de bergtoppen met sneeuw in de verte.

IMG-20220803-WA0019IMG-20220803-WA0020

We hadden gewoon verkeerd getiteld. Gelukkig konden we ons omkleden in de camper. We zijn weer naar onze camping gereden met wat fotostops tussendoor (via de haarspeldbochten).

20220803152025_IMG_1341

Op de camping scheen de zon en de rest van de middag bleef de temperatuur aangenaam, rond de 20 graden.

Vera en ik zijn nog een rondje gaan fotograferen

20220803175553_IMG_1394

, ondertussen heeft Cor lekker tomatensoep gekookt.

Vanavond ging de keezencompetitie weer verder. 1 potje voor Vera en 1 voor Cor.

20220803_133656SON04368

Tot morgen!