Van Haverdal naar Munkedal

28 juli 2022 - Munkedal, Zweden

Screenshot_20220728-205342_Maps

Vanochtend reden we al lekker op tijd weg van onze 'parkeerplek' in Haverdal. Nog nooit zoveel betaald om te parkeren (50€)!

Het is nog steeds mooi weer en we besluiten om Göteborg toch maar over te slaan. De camper heeft nu de eerste 1000 km op de teller staan. Zo komen we rond de middag lekker vroeg aan op een eenvoudige camping in Munkedal. Het is weer zelfbediening hier. Je scant een qr-code en geeft door op welke plek je staat. We betalen maar de helft van gisteren. (De voorzieningen zijn er ook naar... 3 wc's en 1 douche voor de hele camping). Het was heerlijk rustig, maar aan het einde van de middag loopt het vol. 40 plekken zijn bezet. (3 wc's en 1 douche!)

Het is hier wel mooi. We zitten bovenop een heuvel. Het is hier heel landelijk met veel graanvelden.

20220728_200505

Na het avondeten hebben Cor  Vera en ik nog een wandeling gemaakt. Vanaf de camping loopt een pad steil naar beneden naar de rivier, waar een waterval is, met zalmtrappen.

20220728_19481220220728_194346

Het was nog flink klauteren over de rotsen, maar we hebben de waterval gehaald! Gelukkig was de terugweg iets makkelijker  door het bos weer omhoog en langs de weg weer terug. Oh, ja, we kwamen nog langs een echt pippi langkoushuis (alleen geen aapje, maar een kat op het dak)

20220728_200318

Nog even wat drinken en chips eten.

Tot morgen!

20220728_194929